Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Μέθοδος Perone

Αυτήν την εικόνα την πήρα από εδώ
http://www.extension.org/pages/21753/the-bee-nest-basic-bee-biology-for-beekeepers#.UvUZIPl_sgi


Άγριο μελίσσι

Το μελίσσι παίρνει το μέγεθος της κυψέλης μέσα στην οποία βρίσκετε.
Το μικρότερο γνωστό μέγεθος είναι τα κυψελίδια,το μεγαλύτερο μια κυψέλη Perone.
Όσο μικρότερο είναι το μέγεθος, τόσο περισσότερη φροντίδα θέλει.

Βάση της κλίμακας στην εικόνα, ο χώρος που καταλαμβάνει αυτό το μελίσσι αντιστοιχεί με μια πενταώροφη κυψέλη Warre.

Αν και η μέθοδος  Perone μπορεί να εφαρμοστεί με κάθε είδος κάθετης κυψέλης,ο  Perone δίνει μεγάλη σημασία στο μέγεθος.
Αυτό όμως εμένα δεν με εμποδίζει στο να δοκιμάσω την μέθοδό του στις κυψέλες Warre και την αρχική ιδέα την πήρα  από την παραπάνω εικόνα.
Μια πενταώροφη κυψέλη Warre αντιστοιχεί με 2,5 πατώματα Langstroth που μπορεί να έχει πληθυσμό μέχρι 50.000 μέλισσες.και από ότι λέει ο  Manuel Oksman
"Στόχος κάθε μελισσοκόμου είναι να φτάσει τις κυψέλες του,πριν την μεγάλη ανθοφορία (mielada)με πληθυσμό από 5 έως 7 κιλά μέλισσες το οποίο μεταφράζετε 50 έως 70 χιλιάδες μέλισσες ή 2 έως 3 πατώματα Langstroth".


Χειρισμοί

Από ότι λέει ο Perone, "Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να  ανοίγουμε την κυψέλη μια φορά τον χρόνο και να παίρνουμε το μέλι που μας αντιστοιχεί."
Τα παραπάνω,για το μέρος όπου μένει και για το είδος των μελισσών που εκτρέφει να είναι αρκετό.
(Οι αφρικάνικες μέλισσες σμηνουργούν πολλές φορές τον χρόνο)
Για εμάς εδώ όμως, εκτός από τα προϊόντα που μας παρέχει το μελίσσι,  το ίδιο απαραίτητος  μας είναι και ο αφεσμός,ο οποίος με την σειρά του μας παρουσιάζει δυο μεγάλα προβλήματα.

το ένα είναι η πρόβλεψή του 
και το άλλο ο έγκαιρος χειρισμός του
.Έργο αρκετά δύσκολο ακόμα και στις κυψέλες με κινητά πλαίσια,για μια κυψέλη με φυσική κερήθρα με την πρώτη ματιά φαίνεται ακατόρθωτο.


Λύσεις

Οι μέλισσες έχουν τη συνήθεια  να κάνουν τα κελιά σμηνουργίας στο κάτω μέρος από τις κερήθρες και σε μια κυψέλη με κινητά πλαίσια αυτά τα κελιά   μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε μέσα στην κυψέλη.
Σε μια κυψέλη με φυσική κερήθρα,όπως δείχνει και η εικόνα, αυτά τα κελιά βρίσκονται πάντα κοντά στο πάτωμα.
Αν κάνουμε ένα αποσπώμενο πάτωμα, με την βοήθεια ενός καθρέφτη θα μας είναι παιχνιδάκι να την ελέγχουμε και με το που θα πρωτοδούμε τα σημάδια μπορούμε να κάνουμε στην κυψέλη μας μια τεχνητή σμηνουργία.
http://warre-gr.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html

Αν δεν μπορέσουμε να δούμε την βασίλισσα δεν θα μας είναι και μεγάλο πρόβλημα αφού για καλό και για κακό μπορούμε να προσθέσουμε δυο βασιλοκελιά,και τα υπόλοιπα.....

Α) τα αφήνουμε ως έχουν και κλείνουμε την κυψέλη,οι μέλισσες σε λίγο καιρό θα βγάλουν από μόνες τους μια νέα βασίλισσα.

Β) αν η βασίλισσα μας αρέσει, μπορούμε να εφαρμόσουμε την μέθοδο του σουγιά,και να χρησιμοποιήσουμε τις καινούριες βασίλισσες όπως εδώ
http://warre-gr.blogspot.gr/2014/02/blog-post_6.html



μόνο που για να το καταφέρουμε θα πρέπει να την τοποθετήσουμε σε μια βάση που θα την κρατά  35 εκατοστά τουλάχιστον πάνω από το έδαφος.

Για να γίνω ποιο κατανοητός,με αυτόν τον τρόπο το σώμα της κυψέλης με την γονοφωλιά ποτέ δεν μετακινείτε.

Για να πάρουμε το μέλι ή τον αφεσμό έχουμε να ανοίξουμε μόνο το καπάκι και να επέμβουμε μόνο στο τμήμα του μελισσοκόμου.

Για να ελέγξουμε την κυψέλη σε τι κατάσταση βρίσκετε ή για να πάρουμε τα βασιλοκελιά έχουμε να αφαιρέσουμε το πάτωμα και να ξαπλώσουμε κάτω από την κυψέλη.



και τελειώνοντας για σήμερα,έχω να πω ότι ο σουγιάς είναι κατάλληλος μόνο για τα πλαίσια,στην φυσική κερήθρα θα χρειαστούμε το παραπάνω εργαλείο.

1 σχόλιο:

  1. ‘’Την μελισσοκομία την έχω σαν χόμπι, αν και θα με βόλευε να βγάζω τα έξοδά μου.



    Έφαγα πολλές φορές τα μούτρα μου ακολουθώντας τεχνικές που στην πορεία ανακάλυπτα είτε ότι δεν δουλεύανε είτε ότι κυρίως δεν μου ταίριαζαν. Με μοναδική πηγή το διαδίκτυο προσπαθώ εδώ και επτά χρόνια να βάλω τα πράγματα σε μια σειρά.
    Αφού έχω φάει τα μούτρα μου, για αρκετά χρόνια, ακολουθώντας αμφίβολες θεωρίες πάνω στην εξάσκηση της μελισσοκομίας, προσπαθώ να βρω μια λογική ,κάνοντας υποθέσεις που πιθανών του χρόνου να αποδεχθούν και αυτές λαθεμένες.

    Συναντώ αδιέξοδα, στεναχωριέμαι, μαθαίνω από τα λάθη μου, ψάχνω για λύσεις και το ξαναπαλεύω.
    Σκοπός μου είναι να ασχοληθώ με ένα είδος μελισσοκομίας στατικής χωρίς φάρμακα.



    Έτσι χάρη στην ανάγνωση , τυχαία ψάχνοντας πάλι για νεοτερισμούς, μιας ανάρτησης σου ανακάλυψα και την μέθοδο του Oscar Perone.


    Πέντε 6άρες παραφυάδες από αυτές που μου απόμειναν θέλω να τις μετατρέψω σε κυψέλη Perone’’

    Τα παραπάνω είναι δικά σου γραπτά από διάφορες αναρτήσεις σου τροποποιημένα στα μέτρα μου που με εκφράζουν απολύτως.
    Εδώ και πέντε μέρες έχω μελετήσει ό,τι έχεις ανεβάσει.
    Θα εκτιμούσα να επικοινωνήσουμε, αν έχεις δάθεση και με τηλ., προκειμένου να εφαρμόσω τη μέθοδο του Perone στα τελευταία μου μελίσσια.
    Υ.Γ.
    Ελπίζω να μην έχεις αποτύχει στην εφαρμογή της γιατί δεν έχω δει νεότερη ανάρτηση από το 2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή